Başvuru Merkezi Görevlisinin (BMG) Görev Tanımları ve İşlem Adımları
Başvuru merkezinde kurulmuş olan ve kişisel bilgisayar + yazıcı + web kamerasından oluşan başvuru merkezi bilgisayar sisteminin sağlıklı olarak çalışmasından ve güvenliğinden sorumludur.
Başvuru merkezi görevlisi (BMG) bilgisayar masa üstünde bulunan Ana Menü bağlantısına tıklayarak ÖSYM uygulama sistemlerini görüntüler.
Aday kayıt bağlantısına tıklayarak ÖSYM Aday Kayıt uygulamasını çalıştırır. BMG'nin daha önce;
- Aday Kayıt ana menüsünde bulunan Yardım seçeneğini tıklayarak sistemin genel işleyişi, problemler ve çözüm önerilerini içeren yardım dokümanını mutlaka okumuş olması önerilmektedir.
- 2006 ÖSYS Kılavuzunu okumuş olması önerilmektedir.
BMG kullanıcı adı olarak T.C. Kimlik Numarasını ve daha önce belirlediği şifreyi kullanarak sisteme giriş yapar ve işlemlerine devam eder.
BMG önce “Randevu İşlemleri” seçeneğini tıklayarak adaya kayıt için randevu verecektir, bu işlem adayın kayıt için geleceği tarih ve saatin belirlenmesi ve adayın Belge Numarasının sisteme kayıtlanması için şarttır. Randevu Bilgileri “2006-ÖSYS Aday Bilgi Formu”nun arka yüzüne basılarak adaya geri verilecektir.
Randevusuna zamanında gelememiş bir aday için yeniden randevu vermeye gerek yoktur. Uygun zaman ve yerde kaydı yapılabilir.
BMG, adayın kaydını yapmadan önce 2 YTL olan Başvuru Hizmeti ücretini elden alır. Bu ücret Kılavuz ücretinden farklıdır.
Adaya ait bilgileri girdikten sonra web kamerası yardımıyla adayın fotoğrafı çekilir.
- Adayın fotoğrafı ışık ve netlik ayarlaması yapıldıktan sonra aday kayıt sistemi içerisinde bulunan uyarılar dikkate alınarak çekilmelidir.
- Çekilen fotoğraf, cepheden, baş açık, adayın yüzünün açık ve net bir şekilde görülebileceği bir nitelikte olmalıdır. Çekilen fotoğrafın kalitesinden BMG sorumludur.
Kayıt işlemi bittikten sonra ÖSYM zemin baskılı özel kağıda veya A4 normal kağıda “2006-ÖSYS Aday Kayıt Bilgileri” basılarak doğrulaması için adaya verilecektir. Aday, bilgilerini doğrulayıp imzaladıktan sonra kaydı kesinleşecek ve BMG de bu çıktıyı onaylayarak adaya geri verecektir.
BMG, çözemediği problemlerde sistem ana menüsünde bulunan Sistem Destek Merkezi (Çağrı Merkezi) bağlantısına tıklayarak yeni bir çağrı açabilir ve destek alabilir.
Sistem Destek Merkezi Telefonları :
(0312) 298 80 80
(0312) 295 21 21 (Donanım sorunları için)
Gösterilecek sonuç bulunamadı !!!