ÖSYM 2015 Yılı Sınav Hizmetleri İçin Gerekli İş ve İşlemlerin Yerine Getirilmesine Yönelik Hizmet Alımı İhalesi (20.11.2014)

İHALE İLANI

ÖLÇME, SEÇME VE YERLEŞTİRME MERKEZİ (ÖSYM) BAŞKANLIĞINCA
2015 YILINDA UYGULANACAK OLAN SINAVLAR VE DİĞER SINAV HİZMETLERİNİN GERÇEKLEŞTİRİLEBİLMESİ İÇİN GEREKLİ İŞ, İŞLEM VE DİĞER SÜREÇLERİN YERİNE GETİRİLMESİNE YÖNELİK HİZMET ALIMI

2015 Yılında Uygulanacak Olan Sınavlar ve Diğer Sınav Hizmetlerinin Gerçekleştirilebilmesi İçin Gerekli İş, İşlem ve Diğer Süreçlerin Yerine Getirilmesine Yönelik Hizmet Alımı İşi “Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi Başkanlığının Sınav Hizmetlerine Yönelik Mal ve Hizmet Alımları Yönetmeliğinin” 24 üncü maddesine göre açık ihale usulü ile ihale edilecektir. İhaleye ilişkin ayrıntılı bilgiler aşağıda yer almaktadır:

İhale Kayıt Numarası: 2014/151130

1. İdarenin

a) Adı                                                  : ÖSYM Sınav Hizmetleri Daire Başkanlığı

b) Adresi                                             : 06800 Bilkent/ANKARA

c) Telefon ve faks numarası                    : 3122988208 - 3122988535

ç) Elektronik Posta Adresi                     : ihale@osym.gov.tr

2. İhale konusu hizmet işinin

a) Adı:

Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) Başkanlığı tarafından 2015 yılında uygulanacak olan sınavlar ve diğer sınav hizmetlerinin gerçekleştirilebilmesi için gerekli iş, işlem ve diğer süreçlerin yerine getirilmesine yönelik hizmet alımı işidir.

b) Niteliği, türü ve miktarı:

Hizmet alımı işi olup; ÖSYM tarafından 2015 yılında uygulanacak sınavların zamanında, gizlilik ve güvenlik içinde gerçekleştirilebilmesi için ihtiyaç duyulan iş, işlem ve diğer süreçlerin; teknik şartname ile İdarenin belirlediği ilke ve kurallar çerçevesinde yerine getirilmesi;

- Yükleniciye taslak olarak verilen; kılavuz, soru kitapçığı ve diğer sınav evrakına ilişkin verilerle İdarenin ve Yüklenicinin birlikte imzalayacakları BASIM ONAYI’nı müteakip İdare tarafından belirlenen sayılarda sınav evrakının basılması (soru kitapçığı tahmini sayfa sayıları Ek-1’de yer almaktadır),

- Basılan evrakın paketlenerek Teknik Şartname-EK-2’de verilen sınav merkezlerine ve ilgili sınav merkezlerinden sınav binalarına ulaştırılması,

-  Adayların sınav esnasında ihtiyaç duyacağı malzemeler ve sınav süresini takip edebilmeleri için gerekli zaman sayacı ile entegre görüntü kayıt eden cihazlar İdarece belirtilen sınavlarda, önceden Yükleniciye bildirilen sayı kadar temin edilerek ilgili tüm salon, bina girişi ve belirlenen diğer noktalarda sınav uygulamasının kaydedilerek görüntülerinin İdareye teslimi,

- Sınav günü adayların ve görevlilerin üst aramaların yapılması için İdarece önceden belirlenen binalarda, her binada 2 adet olmak üzere el dedektörünün sınav saatinden önce hazır bulundurulması,

- Sınav uygulaması sonrası, sınav evrakının sınav binalarından toplanarak sınav merkezlerindeki saklama merkezlerine getirilmesi ve buradan İdarenin belirleyeceği Sınav Evrakı Teslim Alma (SETA) noktalarına ulaştırılması; sınav evrakının ulaştırılması ve geri getirilmesi esnasında görev alan şehirler arası sınav evrakı nakil görevlileri ve varsa emniyet görevlilerinin yükleme ve hareket öncesi ikamet adreslerinden matbaaya, yükleme ve sınav evrakı teslimi sonrasında da ikamet adreslerine ulaştırılması,

- SETA’lara ulaştırılan evrakın depolanması, ayrıştırılması, cevap kâğıdı taşıma kutularının açılması ve içlerinden çıkan cevap kağıdı dönüş poşetleri ve diğer evrakın sıralanması, istiflenmesi ve taranarak İdareye teslim edilmesi,

- SETA’ya gelen soru kitapçıklarının soru kitapçık kapağının taranması, arşivlenmesi, soru kitapçıklarının kırpılması ve balya haline getirilerek, İdare tesislerinden uzaklaştırılması.

ve bu iş ve işlemlerin tamamının gizlilik ve güvenlik içerisinde gerçekleştirilmesi hizmetlerinden oluşmaktadır.

İhale konusu hizmetler yaklaşık 7.500.000 aday için yerine getirilecektir. İşin; nitelik, tür ve miktarına ilişkin diğer ayrıntılar ihale dokümanında gösterilmiştir.

c)İşin yapılacağı yer:

Teknik şartnamede gösterilen yurtiçi ve yurt dışı sınav merkezleri ile İdarenin Bilkent/ANKARA adresinde bulunan yerleşkesi içindeki muhtelif binalarında ihale konusu hizmetin ilgili bölümleri ifa edilecektir.

ç) İşe başlama ve işi bitirme tarihi:

İşe 01.01.2015 tarihinde başlanacak ve 31.12.2015 tarihinde iş bitirilecektir.

3. İhalenin

a) Yapılacağı yer                       : Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi Başkanlığı Toplantı Salonu Bilkent/ANKARA

b) Tarihi ve saati                       : 05/12/2014 Cuma - saat 10:00

c) Uygulanacak Usul                  : Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi Başkanlığının Sınav Hizmetlerine

Yönelik Mal ve Hizmet Alımları Yönetmeliği’nin 24 üncü maddesine göre açık ihale usulü.

4. İhaleye katılabilme şartları ve istenilen belgeler ile yeterlik değerlendirmesinde uygulanacak kriterler

4.1. İhaleye katılma şartları ve istenilen belgeler:

4.1.1. Mevzuatı gereği kayıtlı olduğu Ticaret ve/veya Sanayi Odası veya Meslek Odası Belgesi;
4.1.1.1. Gerçek kişi olması halinde, kayıtlı olduğu ticaret ve/veya sanayi odasından ya da ilgili meslek odasından, ilk ilan veya ihale tarihinin içinde bulunduğu yılda alınmış, odaya kayıtlı olduğunu gösterir belge,

4.1.1.2. Tüzel kişi olması halinde, ilgili mevzuatı gereği kayıtlı bulunduğu ticaret ve/veya sanayi odasından, ilk ilan veya ihale tarihinin içinde bulunduğu yılda alınmış, tüzel kişiliğinin odaya kayıtlı olduğunu gösterir belge,

4.1.2. Teklif vermeye yetkili olduğunu gösteren İmza Beyannamesi veya İmza Sirküleri;

4.1.2.1. Gerçek kişi olması halinde, noter tasdikli imza beyannamesi,

4.1.2.2. Tüzel kişi olması halinde, ilgisine göre tüzel kişiliğinin ortakları, üyeleri veya kurucuları ile tüzel kişiliğin yönetimdeki görevlileri belirten son durumu gösterir Ticaret Sicil Gazetesi, bu bilgilerin tamamının bir Ticaret Sicil Gazetesinde bulunmaması halinde, bu bilgilerin tümünü göstermek üzere ilgili Ticaret Sicil Gazeteleri veya bu hususları gösteren belgeler ile tüzel kişiliğin noter tasdikli imza sirküleri,

4.1.3. Şekli ve içeriği İdari Şartnamede belirlenen teklif mektubu.

4.1.4. Şekli ve içeriği İdari Şartnamede belirlenen geçici teminat.

4.1.5 İhale konusu işin tamamı veya bir kısmı alt yüklenicilere yaptırılamaz.

4.1.6 Tüzel kişi tarafından iş deneyimini göstermek üzere sunulan belgenin, tüzel kişiliğin yarısından fazla hissesine sahip ortağına ait olması halinde, ticaret ve sanayi odası/ticaret odası bünyesinde bulunan ticaret sicil memurlukları veya yeminli mali müşavir ya da serbest muhasebeci mali müşavir tarafından ilk ilan tarihinden sonra düzenlenen ve düzenlendiği tarihten geriye doğru son bir yıldır kesintisiz olarak bu şartın korunduğunu gösteren, standart forma uygun belge,

4.2. Ekonomik ve mali yeterliğe ilişkin belgeler ve bu belgelerin taşıması gereken kriterler:

4.2.1 Bankalardan temin edilecek belgeler:

Teklif edilen bedelin %10’undan az olmamak üzere istekli tarafından belirlenecek tutarda bankalar nezdindeki kullanılmamış nakdi veya gayri nakdi kredisini ya da üzerinde kısıtlama bulunmayan mevduatını gösterir banka referans mektubu,

Bu kriter mevduat ve kredi tutarları toplanmak ya da birden fazla banka referans mektubu sunularak sağlanabilir.

4.2.2. Bilanço veya eşdeğer belgeler:

İhalenin yapıldığı yıldan önceki yıla ait;

a) Yılsonu bilançosunun ve bilançonun gerekli görülen bölümleri,

b) (a) bendinde belirtilen belgelere eşdeğer belgeler,

a ve b bendinde sayılan belgelerden birinin sunulması yeterlidir.

İsteklinin;

a) Cari oranın (dönen varlıklar / kısa vadeli borçlar) en az 0,75 olması,

b) Öz kaynak oranının (öz kaynaklar/ toplam aktif) en az 0,15 olması,

c) Kısa vadeli banka borçlarının öz kaynaklara oranının 0,50’den küçük olması, yeterlik kriterleridir ve bu üç kriter birlikte aranır.

Bu kriterleri bir önceki yılda sağlayamayanlar, son iki yıla ait belgelerini sunabilirler. Bu takdirde son iki yılın parasal tutarlarının ortalaması üzerinden yeterlik kriterlerinin sağlanıp sağlanmadığına bakılır.

Serbest meslek erbabının vereceği, ilgili mevzuatına göre düzenlenmiş ve onaylanmış serbest meslek kazanç defteri özetinde gösterilen değerlere göre, son yıla ait toplam gelirin toplam gidere oranının veya son iki yıla ait gelir ve giderlerin parasal tutarlarının ortalaması üzerinden bulunacak oranın en az (1,25) olması şartı aranır. Serbest meslek kazanç defteri özetinin yeminli mali müşavir veya serbest muhasebeci mali müşavir ya da vergi dairesince onaylı olması gerekir. Bu durumda, yukarıda bilançolar veya gerekli görülen bölümler üzerinden hesaplanacak oranlar aranmaz.

Yılın ilk dört ayında olan ihalelerde, bir önceki yıla ait yılsonu bilançosunu veya bilançonun gerekli görülen bölümlerini ya da bunlara eşdeğer belgelerini sunmayanlar, iki önceki yıla ait belgelerini sunabilirler. Bu belgelerde yeterlik kriterini sağlayamayanlar ise iki önceki yılın belgeleri ile üç önceki yılın belgelerini sunabilirler. Bu durumda, belgeleri sunulan yılların parasal tutarlarının ortalaması üzerinden yeterlik kriterlerinin sağlanıp sağlanmadığına bakılır.

4.2.3. İş hacmini gösteren belgeler:

a) İhalenin yapıldığı yıldan önceki yıla ait toplam ciroyu gösteren gelir tablosu,

b) Taahhüt altında devam eden hizmet işlerinin gerçekleştirilen kısmının veya bitirilen hizmet işlerinin parasal tutarını gösteren, ihalenin yapıldığı yıldan önceki yılda düzenlenmiş faturalar,

Bu belgelerden birinin sunulması yeterlidir.

Toplam cironun teklif edilen bedelin %15 inden, taahhüt altında devam eden işlerin gerçekleştirilen kısmının veya bitirilen işlerin parasal tutarının ise teklif edilen bedelin %10'undan az olmaması gerekir. Bu kriterlerden herhangi birini sağlayan ve sağladığı kritere ilişkin belgeyi sunan istekli yeterli kabul edilir.

Bu kriterleri bir önceki yılda sağlayamayanlar, son iki yıla ait belgelerini sunabilirler. Bu takdirde son iki yılın parasal tutarlarının ortalaması üzerinden yeterlik kriterlerinin sağlanıp sağlanamadığına bakılır.

Yılın ilk dört ayında olan ihalelerde, bir önceki yıla ait gelir tablosunu sunmayanlar, iki önceki yılın gelir tablosunu sunabilirler. Bu gelir tablosunun yeterlik kriterini sağlayamaması halinde, iki önceki yılın ve üç önceki yılın gelir tabloları sunulabilir. Bu durumda, gelir tabloları sunulan yılların parasal tutarlarının ortalaması üzerinden yeterlik kriterlerinin sağlanıp sağlanmadığına bakılır.

4.3. Mesleki ve Teknik yeterliğe ilişkin belgeler ve bu belgelerin taşıması gereken kriterler:

4.3.1. İş deneyim belgeleri:

Son beş yıl içinde bedel içeren bir sözleşme kapsamında kabul işlemleri tamamlanan ve teklif edilen bedelin % 25 oranından az olmamak üzere, ihale konusu iş veya benzer işlere ilişkin iş deneyimini gösteren belgeler,

4.3.2. Kalite ve standarda ilişkin belgeler:

İsteklinin faaliyet alanıyla ilgili olarak ISO 9001:2008 Kalite Yönetim Sistem Belgesine sahip olması gerekmektedir.

Kalite yönetim sistem belgesi Türk Akreditasyon Kurumu tarafından akredite edilen belgelendirme kuruluşları veya Uluslararası Akreditasyon Forumu Karşılıklı Tanınma Antlaşmasında yer alan ulusal akreditasyon kurumlarınca akredite edilmiş belgelendirme kuruluşları tarafından düzenlenmesi zorunludur. Bu belgelendirme kuruluşlarının, Uluslararası Akreditasyon Forumu Karşılıklı Tanınma Antlaşmasında yer alan ulusal akreditasyon kurumlarınca akredite edilmiş belgelendirme kuruluşu olduklarının ve bu kuruluşlarca düzenlenen belgelerin geçerliliğini sürdürdüğünün, Türk Akreditasyon Kurumundan alınacak bir yazı ile teyit edilmesi gerekir. İhale tarihi veya bu tarihten önceki bir yıl içinde alınan teyit yazıları geçerlidir. Ancak, Türk Akreditasyon Kurumu tarafından akredite edildiği duyurulan belgelendirme kuruluşları tarafından düzenlenen ve TÜRKAK Akreditasyon Markası taşıyan belge ve sertifikalar için Türk Akreditasyon Kurumundan teyit alınması zorunlu değildir. Bu belgenin ihale tarihinde geçerli olması yeterlidir.

İş ortaklıklarında, ortaklardan birinin istenilen belgeyi sunması yeterlidir.

4.3.3. Makine, tesis ve diğer ekipmana ilişkin belgeler,

İsteklinin;

-Tek sayfa baskılarda basım onayı alındıktan sonra 48 saat içinde basacak;

-Soru kitapçıkları dijital baskısı için makine kapasitesi, 64 sayfalık soru kitapçığından saatte en az 8.000, 16 sayfalık soru kitapçığından saatte en az 30.000 adet basacak;

-Her aday için farklı olarak basılan soru kitapçıklarını tüm bilgilerini kontrol ederek tek tek paketleyecek makine/ler saatte en az 8.000 paket yapacak;

-Cevap kâğıtlarının basımı için günde en az 300.000 cevap kağıdı basabilecek, belirlenen boyutta kesim yapabilecek ve İdarenin vereceği bilgiler doğrultusunda sınav salonu bazında paketleme yapabilecek;

-Sınav evrakının özelliklerine uygun olarak 600 x 600 dpi dijital baskı için iki yüzüne çok renkli baskılı olmak kaydı ile saatte en az 525.000 adet A4 boyutunda sayfa basabilecek;

kapasitede donanıma sahip olması veya ihale tarihi itibari ile bu makineleri kiralamış olması gerekmektedir.

Ancak ihaleye katılan istekliler, kendilerine ve/veya başkalarına ait olup kiraladıkları makineleri yalnız bir isteklinin teklifi kapsamında ibraz edebilirler. Aynı makinelerin birden fazla istekli tarafından ibraz edilmesi halinde bu istekliler ihale dışı bırakılacaktır. İsteklinin kendi malı olan makine, tesis ve ekipmanı; fatura ya da demirbaş veya amortisman defterinde kayıtlı olduğuna dair noter tespit tutanağı ile veya yeminli mali müşavir ya da serbest muhasebeci mali müşavir raporu ile tevsik edilir. Kiralama kapsamında taahhüt edilerek temin edilecek ekipman için ise, noter onaylı taahhütname ve sözleşmenin sunulması zorunludur.

Geçici ithalle getirilmiş veya 10/06/1985 tarihli ve 3226 sayılı Finansal Kiralama Kanunu hükümlerine göre edinilmiş ekipman da, kira sözleşmesi eklenmek ve ihalenin ilk ilan tarihine kadarki kiraların ödendiği belgelenmek şartı ile isteklinin kendi malı sayılır.

İş ortaklıklarında pilot ve diğer ortaklara ait makine ve ekipman, ortaklık oranına bakılmaksızın tam olarak değerlendirilir.

4.3.4. İstekli teknik şartnamenin 2. maddesinde öngörülen “SINAV GİZLİLİĞİ VE GÜVENLİĞİ İLE İLGİLİ USUL VE ESASLAR” başlığı kapsamında matbaa tesisinin istenen şartlara haiz olduğunu/olacağını taahhüt edecektir. İdare, ihalenin her aşamasında tesisin istenen özelliklere uygunluğunu inceler ve/veya inceletebilir.

4.4. Bu ihalede benzer iş olarak kabul edilecek işler:

Bu ihalede benzer iş olarak, ilköğretim, ortaöğretim veya yükseköğretim öğrencileri veya mezunları için resmi veya özel her türlü sınav evrakı hazırlanması, basımı, dağıtımı ile bu sınavların yapılması; gazete, dergi, ajanda, ansiklopedi, sözlük, seçim evrakı, takvim, broşür, yardımcı ve kaynak kitap ile kitap niteliğindeki her türlü eserin, hazırlanması, basımı ve/veya dağıtımı; işlerinin her biri ayrı ayrı ve/veya birlikte benzer iş olarak kabul edilecektir.

5.Ekonomik açıdan en avantajlı teklif fiyat esasına göre belirlenecektir.

6. İhale yerli ve yabancı tüm isteklilere açıktır. Yerli istekliler lehine fiyat avantajı uygulanmayacaktır.

7. İhale dokümanının görülmesi ve satın alınması:

7.1. İhale dokümanı, İdarenin “Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi Başkanlığı Satın Alma Müdürlüğü  Bilkent/Ankara” adresinde ücretsiz görülebilir ve 200 TL (İkiyüz Türk Lirası) karşılığı aynı adresten satın alınabilir.

7.2. İhaleye teklif verecek olanların ihale dokümanını satın almaları zorunludur.

8. Teklifler, ihale tarih ve saatine kadar Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi Başkanlığı Satın Alma Müdürlüğü Bilkent /Ankara adresine elden teslim edilebileceği gibi, aynı adrese iadeli taahhütlü posta vasıtasıyla da gönderilebilir.

9. İstekliler tekliflerini, Birim fiyatlar üzerinden vereceklerdir. İhale sonucu üzerine ihale yapılan istekliyle, her bir iş kaleminin miktarı ile bu kalemler için teklif edilen birim fiyatların çarpımı sonucu bulunan toplam bedel üzerinden birim fiyat sözleşme imzalanacaktır.

Bu ihalede, işin tamamı için teklif verilecek olup; kısmi veya alternatif teklif verilemez.

10. İstekliler teklif ettikleri bedelin %3’ünden az olmamak üzere kendi belirleyecekleri tutarda geçici teminat vereceklerdir.

11. Verilen tekliflerin geçerlilik süresi, ihale tarihinden itibaren 90 (doksan) takvim günüdür.

12. İdare, bu ihalede ceza ve ihalelere katılmaktan yasaklamaya ilişkin hükümleri hariç, 4734 sayılı Kamu İhale Kanununa tâbi olmayıp, ihaleyi yapıp yapmamakta serbesttir.

13. Konsorsiyumlar ihaleye teklif veremez.




ÖSYM MOBİL UYGULAMALARI

ÖSYM Aday İşlemleri

Mobil Uygulaması

Adaylarımıza yönelik geliştirilen yeni ÖSYM Mobil uygulaması ile Aday İşlemleri Sistemindeki https://ais.osym.gov.tr hizmetlere mobil cihazlardan daha hızlı ve güvenli bir şekilde erişim sağlanmaktadır.

App Store ÖSYM AİS Uygulaması Google Play ÖSYM AİS Uygulaması

ÖSYM Görevli İşlemleri

Mobil Uygulaması

Görevlilerimize yönelik geliştirilen yeni ÖSYM GİS Mobil uygulaması ile Görevli İşlemleri Sistemindeki https://gis.osym.gov.tr hizmetlere mobil cihazlardan daha hızlı ve güvenli bir şekilde erişim sağlanmaktadır.

App Store ÖSYM GİS Mobil Uygulaması Google Play ÖSYM GİS Mobil Uygulaması